E-Bike Test & Show
Utazás kiállítás – A Pavilon
E-Bike Test & Show először az Utazás kiállításon! Az E-Bike Test & Show keretein belül a hazai márka képviselők szinte teljes palettájának képviseletével vesznek részt a kiállításon. A kiállításon részt vesz: Olimpia Kerékpár Kft., Csepel Zrt., Velobike Kft., Paul Lange Hungary Kft., Ebringa Zrt., KTM Fahrrad GmbH, Kellys Bicycles s.r.o, Neuzer Kft., BikeFun Kft., Amelior Kft., Giant Europe B.V, Pacific Cycles Értékesítő Kft., Bringaland Kft., 575 Sportwear Webshop Kft., Kalo-Trend Bt., Neuzer Kft.
A képviselt márkák pedig az ABUS, AXA Bike Security, Basil, Annyira Más Bringabolt, Bobike, Brennabor, Chrisson, Corratec, Cratoni, Csepel, Cube, Gepida, Ghost, Giant, Liv, HamaX, Haibike, Hercules, Kayza, Kellys, KTM, Lapierre, Levit, M1 Sport technik, Menabo, Merida, Neuzer, Northwave, O2 Feel, Polisport, Raymon, Rideonic, Shimano, Scott, Specialized, Stevens Bikes, Thule és a Winora.
A 3000 négyzetméterű tesztpálya az Utazás kiállítás teljes nyitvatartási idejében üzemel és ingyenesen kipróbálható. A pályához kb. 100 db kipróbálható E-Bike-ot biztosítanak a kiállítók. A pálya központi eleme egy épített híd lesz, ahol ténylegesen kipróbálható az E-Bike élmény. A tesztpálya használatához a kiállítók bukósisakokat is biztosítanak.
A modern e-bike, a pedelec
Mit kell tudni napjaink elektromos rásegítéses bringáiról?
Rohamosan fejlődnek és egyre népszerűbbek az elektromos rásegítéses kerékpárok a túrázók és a közlekedők körében is. Ehhez képest sokan még azok közül sincsenek tisztában vele, hogyan is működnek ezek a bringák, akik már próbálták, vagy a beszerzésén gondolkoznak.
Amikor arról beszélünk, miben adhat többet egy elektromos rásegítéses – pedelec – kerékpár a hagyományos bringáknál, első megközelítésben felejtsük el a műszaki adatokat és egyéb paramétereket. Koncentráljunk elsősorban az emberi vonatkozásokra, nézzük mit kínálnak ezek a gépek a szabadidő minőségi eltöltése szempontjából. Ha még nem próbáltad, jegyezd meg a legfontosabb jellemzőjüket: ezek a modern e-bike-ok csakis emberi meghajtásal működnek, és az előre haladáshoz – választott üzemmódtól függően – csak hozzáad bizonyos mértékű segítséget az elektromotor. Vagyis a lábainkat egy pedelecen is megdolgoztatjuk pont annyira, amennyire szeretnénk. A végén elfáradunk, akár több ezer kalóriát égetünk el. Sokaknak a kora, testsúlya, esetleg gyengébb fizikai állapota miatt hagyományos kerékpáron a legnagyobb félelme, hogy kínkeservessé válhat a meredek emelkedőkre való feljutás. Nos pedelec bringával ez biztosan nem fog megtörténni, az elektromos asszisztencia ugyanis pont annyit segít majd, hogy elérjük a célunkat.
Tökéletes szabadság a természetben, amikor elsősorban az élmény és nem a teljesítmény kerül előtérbe a kerékpár nyergében. Röviden így lehet összefoglalni a korszerű, nyomatékszenzoros pedelec kerékpárok legfőbb értékét.
E-bike történet
A XX. század elejétől kezdve feljegyezhetünk különböző elektromos meghajtással segített járműveket, kerékpárokat is.
- 1989: Ekkor készül el az első sorozatban gyártott nyugat-európai elektromos rásegítésű kerékpár a Hercules Electra, mely 20km/h sebességgel képes haladni.
- 1992: Michael Kutter több éves fejlesztő munkát követően sorozatban gyártott pedelec kerékpárt dob piacra, ami a “pedal-electric-cycle” elven működik, azaz a pedálfordulattól függően segít a motor.
- 1993: A Yamaha gyártósoráról is legördül az első pedálfordulaton alapuló, azaz pedelec rendszerű kerékpár. A PAS-ból néhány év alatt 300 000 db-ot adnak el a Távol-Keleten, vagyis ez az első nagyobb sorozatban gyártott pedelec.
- A ’90-es évek közepétől kezdenek terjedni a líthium-ion akkumulátorok is, melyek napjainkban egyeduralkodók a piacon.
- 2000: A Magyar tulajdonú Gepida piacra dobja az első széria hazai gyártású pedelec kerékpárjait.
- 2008: Megjelenik a kanadai BionX rendszere, ami Európa-szerte is elterjed a pedelec kerékpárokon. A hátsó agymotoros kialakításnak köszönhetően a BionX fékezés közben képes visszatölteni az akkumulátort.
- 2011: A Bosch GMBH beszáll a pedelec üzletágba, és két új meghajtást dob piacra, ami rögtön világszínvonalú lesz.
- 2012: A Bosch megnyitja hazánkban Miskolcon a pedelec gyártóüzemét, ezzel hazai dolgozóknak adva munkahelyet.
- 2012: Útjára indul a LithoRec project, ami a Chemetall Gmbh tulajdona, és összesen 40 leányvállalattal világszerte megkezdődik a Li-Ion akkumulátorok újrahasznosítása, ami eddig megoldatlan probléma volt.
- 2013: A Shimano bemutatja a STEPS elektromos pedelec rendszert, és hamarosan fej-fej mellett küzdenek a piacvezető pozícióért a Bosch mérnökeivel, az „e-bike bumm” napjainkban is tart.
A kiállításon résztvevő márkák: