Nyitólap

BESZÁMOLÓ AZ UTAZÁS 2017 KIÁLLÍTÁSRÓL

HIVATALOS MEGNYITÓ

A legnagyobb hazai turisztikai rendezvény, az Utazás 2017 kiállítás megnyitójára a hagyományokhoz híven a rendezvény szakmai napjának délelőttjén került sor. Az Utazás kiállítás nagykövete, Kandász Andrea, elsőként Ganczer Gábort, a Hungexpo Zrt. vezérigazgatóját szólította színpadra. A rövid köszöntőt követően beszédet mondott Borkai Zsolt, Győr polgármestere, dr. Princzinger Péter, az MTÜ általános vezérigazgató-helyettese, Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese, Várszegi Asztrik, pannonhalmi főapát, valamint a külföldi díszvendég nevében Ljahov Valerij Vladimirovics, az Oroszországi Föderáció Nagykövetségének tanácsosa. A megnyitó ünnepség záró momentumaként az előző évi belföldi díszvendég, Budapest átadta a stafétabotot Győrnek.

KIÁLLÍTÁS

Egy kiállítás mindig hűen tükrözi az adott piac aktuális helyzetét. Nincs ez másképpen az Utazás kiállítás esetében sem. Az idei évben már jól megfigyelhető volt az a – nemzetközi szinten is tapasztalható – tendencia, hogy az önálló és online utazásszervezés előtérbe kerülésével egyre több ország, valamint magyarországi régió, város, kistérség és turisztikai attrakció jelenik meg önállóan, saját standdal.

Ezúttal is pezsgést hozott a turisztikai szakma mindennapjaiba a kiállítás. A nyitónapon és az expo második napjának délelőttjén megrendezett konferenciákra és szekció előadásokra összesen 1132 regisztráció érkezett. A szakmai programok sorozatát Dr. Somogyi Zoltán (UNWTO) trend riportja nyitotta, melynek témája a világ turizmusa volt, fókuszban a biztonság kérdéskörével. Két órás szekció előadás keretében foglalkoztunk az LMBTQ turizmussal és kiemelt népszerűségnek örvendett Kárpátalja és Kambodzsa bemutatkozó prezentációja. Az Utazás kiállítás második napján Budapest és Győr közös konferenciát tartott a sportról, sportturizmusról, sportrendezvényekről és azok hatásairól, majd a MUISZ beszélt az utazási irodák felelősségvállalásának kérdéséről. Ismét nagy sikerrel zajlott a Semmelweis Egészségturisztikai Konferencia is.

Az Utazás kiállítás idei külföldi díszvendége Oroszország volt, amely nem csak turisztikai látványosságaival, de a Matrjoska Bisztrónak köszönhetően gasztronómiai különlegességeivel is bemutatkozott a nagyközönség előtt. Az orosz szigethez két utazási iroda is csatlakozott az 1000 Út és a Robinson Tours jóvoltából, így aki kedvet kapott az ország meglátogatására, máris érdeklődhetett az utazási ajánlatok iránt. Győr, a kiállítás belföldi díszvendége, részvétele elsősorban az idén nyáron megrendezésre kerülő Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztiválról szólt, mellette pedig kulturális díszvendégként Pannonhalma mutatkozott be.

A színpadon ezúttal is egymást érték a különböző szórakoztató programok, de a standokon is rengeteg élmény várta a látogatókat zenétől a kóstolókig, kézműveskedéstől a sztárokig. A gyerekek a Kölyökpark óriás játszóházában tölthették az időt. Az Utazás kiállításra váltott belépőjegy ezúttal is érvényes volt valamennyi egyidejű rendezvényre, így az A pavilonban található Afrika Expo-ra és a G pavilont megtöltő Bringaexpo-ra is.

REKLÁMKAMPÁNY

Az utazókra idén egészen másként koncentráltunk, mint az elmúlt években. Az Utazás kiállítás kampánya során a médiamixben az online felületekre helyeztük a hangsúlyt. Számos új típusú felületen kommunikáltunk:

  • Instagram influencerekkel tartalmi együttműködést alakítottunk ki és többen közülük személyesen is kilátogattak a rendezvényre;
  • az egyre népszerűbb Utazómajom is bekerült a médiatervünkbe;
  • a Spotify-on az online hirdetések mellett audio spotokkal is jelen voltunk és kiemelkedően magas kattintási arányt értünk el;
  • Magyarósi Csaba népszerű youtuber videót készített nekünk;
  • az RTL Klub esetében a TV-n keresztül sugárzott adás mellett az online csatornára is fókuszáltunk,
  • sőt elindult az Utazás kiállítás saját Instagram és LinkedIn oldala is.

A megváltozott kommunikációs stratégia részeként újfajta kreatívval is jelentkeztünk. Mindezzel az Utazás kiállítás célcsoportjának fiatalítását, az Y generáció oda vonzását kívántuk elérni.

NAGYKÖZÖNSÉG PROFIL

Az Utazás kiállítás látogatókörének megismerése, illetve a jövőbeni fejlesztési irányvonalak meghatározása érdekében mind a kiállítás ideje alatt, mind pedig a rendezvényt követően online kutatást végeztünk.

SZAKMAI LÁTOGATÓK

Az Utazás kiállítás nyitónapján 5308 turisztikai szakember látogatott el a rendezvényre.

KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS

Beszámolónk végén engedje meg, hogy köszönetet mondjunk valamennyi résztvevő kiállítónknak, média partnereinknek, a sajtó képviselőinek, a kísérőprogramok szervezőinek, a kiállítást szervező csapatnak, valamint alvállalkozóinknak az Utazás 2017 kiállítás előkészítésében és lebonyolításában való közreműködéséért. Öröm számunkra, hogy idén is csaknem 30 000 utazni vágyó látogató és turisztikai szakember érkezett a rendezvényre. Úgy gondoljuk, hogy ez a szám – az utazási szokások változása, az online- és saját utazásszervezés folyamatos erősödése mellett – igen szép eredmény. Reméljük, hogy 2018-ban újra találkozunk!